Agregaty chłodnicze MITSUBISHI – Grodzisk Wielkopolski
W Japonii MITSUBISHI jest od lat liderem rynkowym w zakresie chłodnictwa w transporcie. W ofercie HEIFO/ MITSUBISHI znajdują się cztery linie produktowe: TDJ, TDJS, TU, TNW przeznaczone do średnich i dużych samochodów ciężarowych oraz seria agregatów naczepowych Pegasus TFV 2000D-E. Agregaty chłodnicze na ścianę czołową z rodziny TDJ wyposażone są w napęd bezpośredni i przeznaczone są do montażu w samochodach o objętości chłodni do 35 m3 (towary mrożone) oraz do 50 m3 (towary schładzane) – w przypadku najmocniejszego modelu TDJ 600. W samochodach o dmc. 3–6 t można zastosować najmniejszy model – TDJ 300 (objętości dla mrożenia i schładzania odpowiednio 25 m3 i 30 m3). Wydajność chłodnicza przy mrożeniu (-20 °C) wynosi 1,92 kW (TDJ 300), 3,06 kW (TDJ 430) oraz 3,38 kW (TDJ 600). Dla schładzania (0 °C) jest to odpowiednio 3,82, 5,47 oraz 6,64 kW).
W agregatach serii TDJ oraz TU 42 zastosowano opatentowany przez Firmę MITSUBISHI MHI zawór multifunkcyjny, który oprócz funkcji ochronnych agregatu zapewnia ok.70% wydajności chłodniczej agregatu przy wolnych obrotach silnika a pełną wydajność przy obrotach rzędu 1500 o/min. Ma to niebagatelne znaczenie przy samochodach ciężarowych, które rzadko kiedy pracują na obrotach powyżej 2000 o/min
Montowane czołowo kompaktowe modele TNW (odmiany 4, 5, 6, 7 EA) wyposażone są w napęd własny, ich wydajność chłodnicza wynosi 5,2 kW (przy 0 ºC) i 2,6 kW przy -20 ºC dla agregatu TNW 4EA oraz odpowiednio 7,4 i 4,4 kW w przypadku modelu TNW 7EA. Wydajność powietrzna to 2251 i 3060 m3/h. Agregaty TNW 4/5EA napędzane są przez 2 cylindrowy silnik MITSUBISHI L2E o pojemności skokowej 635 cm3, natomiast modele TNW6/7EA przez 3-cylindrowy silnik L3E o pojemności 952 cm3. Silniki elektryczne mają moce odpowiednio 3,7 kW i 5,5 kW. W przypadku przewozu ładunków schładzanych dopuszczalne objętości komory chłodniczej wynoszą od 40 do 55 m3 a dla ładunków zamrożonych od 25 do 45 m3.
Agregaty z serii TU (np. modele 42DX, 73E/EX) to wersje przeznaczone do montażu pod podłogą chłodni. Wyposażone są we własny silnik spalinowy (2-cylindrowy, 635 cm3 lub 3-cylindrowy – 1125 cm3) i silniki elektryczne 3,7 i 6,3 kW. W przypadku przewozu ładunków schładzanych dopuszczalne objętości komory chłodniczej wynoszą od 40 do 55 m3 a dla ładunków zamrożonych od 25 do 40 m3. Wydajność chłodnicza przy mrożeniu (-20 °C) dla najsłabszego modelu TU 42 DX wynosi 2,17 kW, dla najmocniejszego TU 73E jest to 5,59 kW. Dla schładzania (0 °C) jest to odpowiednio 4,78 oraz 8,89 kW.