O firmie i produktach

Firma HEIFO Rüterbories GmbH & Co. KG istnieje na niemieckim i europejskim rynku ponad 150 lat. Ponad 30 lat zajmuje się chłodnictwem transportowym. Od roku 1998 jest generalnym przedstawicielem firmy Mitsubishi Heavy Industries LTD. na rynku niemieckim, szwajcarskim, portugalskim, holenderskim oraz w Europie Środkowej. Ponad 5000 sprzedanych agregatów jest dowodem na dobrą  jakość i trwałość produktów Mitsubishi. Od pewnego czasu staramy sie też o wejście na rynek polski. Tu naszym przedstawicielem jest pan Tomasz  Tomkowiak z Grodziska Wlkp.
MITSUBISHI HEAVY INDUSTRIES LTD. powstało tak samo jak Firma HEIFO przed ponad 150-latami. Produkcja chłodni, klimatyzacji oraz innych urządzeń chłodniczych została zapoczątkowana przez Mitsubishi MHI ponad 100 lat temu.Tak długi okres produkcji urządzeń chłodniczych dał Firmie Mitsubishi MHI bogate doświadczenie i pozwolił jej zająć pozycję jednego z liderów wśród producentów tego typu urządzeń. Mitsubishi MHI jest Firmą przodującą w chłodniach transportowych na rynkach azjatyckich. Z tym doświadczeniem i codziennie rosnącym zaangażowaniem Firma Mitsubishi MHI próbuje zostać trzecią mocą w Europie. Mając na uwadze jakość, niezawodność i długowieczność urządzeń Mitsubishi, Heifo jako generalny importer tych urządzeń wraz z kompetentnymi partnerami chciałby pomóc w osiągnięciu tego celu.

W Japonii Mitsubishi jest od lat liderem rynkowym w zakresie chłodnictwa w transporcie. W ofercie HEIFO/Mitsubishi znajdują się cztery linie produktowe: TDJ, TU, TNW przeznaczone do średnich i dużych samochodów ciężarowych oraz seria agregatów naczepowych Pegasus TFV 2000D-E. Agregaty chłodnicze na ścianę czołową z rodziny TDJ wyposażone są w napęd bezpośredni i przeznaczone są do montażu w samochodach o objętości chłodni do 35 m3 (towary mrożone) oraz do 50 m3 (towary schładzane) – w przypadku najmocniejszego modelu TDJ 600. W samochodach o dmc. 3–6 t można zastosować najmniejszy model – TDJ 300 (objętości dla mrożenia i schładzania odpowiednio 25 m3 i 30 m3). Wydajność chłodnicza przy mrożeniu (-20 °C) wynosi 1,92 kW (TDJ 300), 3,06 kW (TDJ 430) oraz 3,38 kW (TDJ 600). Dla schładzania (0 °C) jest to odpowiednio 3,82, 5,47 oraz 6,64 kW).

W agregatach serii TDJ oraz TU 42 zastosowano opatentowany przez Firmę Mitsubishi MHI zawór multifunkcyjny który oprócz funkcji ochronnych agregatu zapewnia ok.70% wydajności chłodniczej agregatu przy wolnych obrotach silnika a pełną wydajność przy obrotach rzędu 1500 o/min. Ma to niebagatelne znaczenie przy samochodach ciężarowych które rzadko kiedy pracują na obrotach powyżej 2000 o/min

Montowane czołowo kompaktowe modele TNW (odmiany 4, 5, 6, 7 EA) wyposażone są w napęd własny, ich wydajność chłodnicza wynosi 5,2 kW (przy 0 ºC) i 2,6 kW przy -20 ºC dla agregatu TNW 4EA oraz odpowiednio 7,4 i 4,4 kW w przypadku modelu TNW 7EA. Wydajność powietrzna to 2251 i 3060 m3/h. Agregaty TNW 4/5EA napędzane są przez 2 cylindrowy silnik Mitsubishi L2E o pojemności skokowej 635 cm3, natomiast modele TNW6/7EA przez 3-cylindrowy silnik L3E o pojemności 952 cm3. Silniki elektryczne mają moce odpowiednio 3,7 kW i 5,5 kW. W przypadku przewozu ładunków schładzanych dopuszczalne objętości komory chłodniczej wynoszą od 40 do 55 m3 a dla ładunków zamrożonych od 25 do 45 m3.

Agregaty z serii TU (np. modele 42DX, 73E/EX) to wersje przeznaczone do montażu pod podłogą chłodni. Wyposażone są we własny silnik spalinowy (2-cylindrowy, 635 cm3 lub 3-cylindrowy – 1125 cm3) i silniki elektryczne 3,7 i 6,3 kW. W przypadku przewozu ładunków schładzanych dopuszczalne objętości komory chłodniczej wynoszą od 40 do 55 m3 a dla ładunków zamrożonych od 25 do 40 m3. Wydajność chłodnicza przy mrożeniu (-20 °C) dla najsłabszego modelu TU 42 DX wynosi 2,17 kW, dla najmocniejszego TU 73E  jest to 5,59 kW. Dla schładzania (0 °C) jest to odpowiednio 4,78 oraz 8,89 kW.

Niezwykle ciekawą nowością produktową jest wprowadzony jesienią 2008r. agregat chłodniczy PEGASUS TFV 2000D-E przeznaczony do naczep. PEGASUS TFV 2000D-E charakteryzuje się największą mocą chłodniczą w swojej klasie  (19,06 kW w temp. 0 ºC i 9,77 kW przy -20 ºC) oraz bardzo wysoką wydajnością powietrzną (5,9 m3/h). Agregat ten wyraźnie odróżnia się wizualnie od produktów oferowanych przez konkurencję: jego obudowa ma bardzo nowoczesny wygląd, a ponadto jest niezwykle płaski – jej grubość to zaledwie 430 mm (wysokość i szerokość zewnętrzna wynoszą odpowiednio 2138 i 2000 mm). PEGASUS TFV 2000D-E napędzany jest przez własny, 4-cylindrowy silnik spalinowy (Yanmar) o pojemności skokowej 2189 cm3 i mocy 25,7 kW. Układ wyposażono również w 4-cylindrową sprężarkę (Mitsubishi) o pojemności 528 cm3 oraz silnik elektryczny o mocy 10,8 kW. Medium chłodniczym jest R404a. Agregat w stanie suchym i bez akumulatorów waży ok. 860 kg. Seria PEGASUS TFV 2000D-E zawiera w sobie wiele innowacyjnych rozwiązań, które równocześnie chronią ładunek i środowisko a także pozwalają na obniżenie zużycia energii i kosztów eksploatacji. Można tu wymienić np. elektroniczny zawór dławiący pozwalający na dokładną regulację temperatury, czy system samodiagnozy Pretrip gwarantujący płynną pracę i identyfikację ewentualnych niesprawności. Z kolei tryb ,,pump-down” usuwa automatycznie po wyłączeniu agregatu środek chłodzący ze strony niskiego ciśnienia systemu. Tryb ,,sleep” umożliwia tymczasowe włączenie silnika, jeśli urządzenie przez kilka dni nie jest używane. W przypadku transportu towaru na obszarach miejskich można wykorzystać tryb pracy o obniżonym poziomie hałasu „whisper”. Łatwy i nieskomplikowany dostęp serwisowy do wszystkich najważniejszych komponentów agregatu sprawia, że mniejsza jest pracochłonność i tym samym niższe są koszty eksploatacji. Seria PEGASUS jest kompatybilna ze wszystkimi powszechnie stosowanymi systemami telematycznymi.